Civilinė byla Nr. eB2-352-910/2022
Teisminio proceso Nr.2-55-3-01515-2018-8
Procesinio sprendimo kategorijos: 3.4.4.7;
(S)
3.4.3.4
VILNIAUS APYGARDOS TEISMAS
N U T A R T I S
2022 m. sausio 31 d.
Vilnius
Vilniaus apygardos teismo teisėja Laima Ribokaitė rašytinio proceso tvarka išnagrinėjo kreditorių Vokietijos įmonės PREXAparts GmbH & co.KG, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Vilniaus skyriaus, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašymus dėl uždarosios akcinės bendrovės „Tanagra“ restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos uždarajai akcinei bendrovei „Tanagra“ iškėlimo uždarosios akcinės bendrovės „Tanagra“ restruktūrizavimo byloje, trečiasis asmuo byloje K. T..
Teismas
n u s t a t ė :
1. Vilniaus apygardos teismo 2019 m. kovo 7 d. nutartimi UAB „Tanagra“ iškelta restruktūrizavimo byla, administratore paskirta UAB „Valeksa“. Nutartis įsiteisėjo 2019 m. kovo 15 d.
2. Vilniaus apygardos teismo 2019 m. birželio 10 d. nutartimi patvirtintas RUAB „Tanagra“ kreditorių ir finansinių reikalavimų sąrašas, kuris tikslintas teismo 2020 m. vasario 24 d., 2020 m. balandžio 28 d., 2020 m. gruodžio 21 d. ir 2021 m. vasario 12 d. nutartimis.
3. Vilniaus apygardos teismo 2020 m. vasario 3 d. nutartimi patvirtintas RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo planas, nustatant restruktūrizavimo proceso trukmę iki 2024 m. vasario 3 d.
4. RUAB „Tanagra“ 2021 m. kovo 5 d. kreditorių susirinkimo metu nebuvo pritarta restruktūrizavimo plano įgyvendinimo trukmės pratęsimui ir restruktūrizavimo plano pakeitimui. RUAB „Tanagra“ 2021 m. gegužės 31 d. kreditorių susirinkimo metu nebuvo pritarta restruktūrizavimo plano pakeitimui, taip pat nepritarta restruktūrizavimo bylos nutraukimui. RUAB „Tanagra“ 2021 m. liepos 15 d. kreditorių susirinkimo metu nebuvo pritarta restruktūrizavimo plano pakeitimui ir restruktūrizavimo plano įgyvendinimo trukmės pratęsimui iki 2025 m. vasario 3 d. RUAB „Tanagra“ 2021 m. lapkričio 12 d. kreditorių susirinkimo metu nebuvo pritarta patikslinto restruktūrizavimo plano pakeitimui, nutarta įpareigoti administratorę kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo.
5. Byloje 2021 m. spalio 26 d. buvo gautas kreditorės Vokietijos įmonės PREXAparts GmbH & co.KG kreipimasis, kuriame buvo nurodyta, kad pagal viešai prieinamus duomenis RUAB „Tanagra“ nemoka valstybinio socialinio draudimo (toliau – VSD) mokesčių ilgiau nei 4 mėnesius, jos pradelstų mokėjimų suma 2021 m. spalio 20 d. sudaro 366 554,47 Eur, taip pat skolininkė yra nemoki, nevykdo restruktūrizavimo plane nustatytų įsipareigojimų. Dėl to kreditorė prašo įvertinti restruktūrizavimo bylos eigą ir jos perspektyvumą, o nustačius Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo (toliau – JANĮ) 114 straipsnio 1 dalies požymius, spręsti dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos iškėlimo.
6. Kreditorius Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (toliau – VSDFV) Vilniaus skyrius 2021 m. lapkričio 11 d. nurodė, kad RUAB „Tanagra“ 2021 m. lapkričio 9 d. yra skolinga 354 459,17 Eur VSD įmokų ir 10 199,45 Eur delspinigių, iš jų 187 725,76 Eur einamųjų VSD įmokų už 2020 m. rugpjūčio-gruodžio mėnesius ir už 2021 m. sausio-rugsėjo mėnesius. UAB „Tanagra“ nuolat buvo raginama sumokėti einamųjų VSD įmokų skolą. Dėl to restruktūrizavimo byla turi būti nutraukta.
7. Kreditorius VSDFV Vilniaus skyrius 2022 m. sausio 21 d. papildomai paaiškino, kad, įvertinęs atsakovės pateiktą UAB „Finpro LT“, UAB „Kasabas“ ir uždarojo tipo investicinio fondo Novus Secured Debt Fund 2021 m. gruodžio 31 d. sudarytą paskolos sutartį Nr. FP-21-0056 ir RUAB „Tanagra“ su UAB „Kasabas“ 2022 m. sausio 18 d. sudarytą susitarimą dėl atsiskaitymo, neprieštarauja tolimesniam restruktūrizavimo plano vykdymui, jeigu ne vėliau kaip iki 2022 m. kovo 31 d. į VSDFV Vilniaus skyriaus surenkamąją sąskaitą paskolos davėjai perves 163 406,52 Eur skolą už 2021 m. pagal restruktūrizavimo planą ir 227 021,82 Eur einamųjų VSD įmokų skolą.
8. Kreditorė Lietuvos Respublikos valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) 2021 m. lapkričio 11 d. nurodė, kad restruktūrizavimo planas yra vykdomas ydingai, padaryti esminiai plano pažeidimai, todėl turi būti sprendžiamas klausimas dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo. RUAB „Tanagra“ pardavus nekilnojamąjį turtą, esantį (duomenys neskelbtini), VMI, kaip įkaito turėtojai, 2020 m. buvo pervesta 350 000 Eur ir pagal grafiką liko nepadengta 30 622,32 Eur įmoka, 2021 m. įmonė pagal plano grafiką įmokų VMI nemokėjo. Iš žemės sklypo, esančio (duomenys neskelbtini), pardavimo bendrovė VMI jokių mokėjimų neįvykdė. Pagal 2020 m. sausio 15 d. duomenis įmonės einamųjų mokėjimo skola buvo 183 581,03 Eur. VMI pagal bendrovės vadovo papildomą prašymą 2021 m. kovo 25 d. raštu davė sutikimą dėl 232 720,82 Eur einamųjų mokėjimų grafiko sudarymo.
9. Kreditorė VMI 2022 m. sausio 24 d. papildomai paaiškino, kad atsakovės pateiktoje 2021 m. gruodžio 31 d. paskolos sutartyje Nr. FP-21-0056 minimų turto objektų pardavimas buvo įtrauktas į restruktūrizavimo planą. Tačiau pagal šią sutartį yra parduodamas vienintelis likęs RUAB „Tanagra“ turtas. Nei paskolos sutartyje, nei atsakovės paaiškinimuose nėra nurodyta, kaip bus užtikrintas atsakovės vykdomos veiklos tęstinumas, neturint veiklos vykdymui reikalingų patalpų, kaip bus užtikrinamas numatomų 70 darbuotojų aprūpinimas darbo vietomis (abejotina, kad elektroninei prekybai detalėmis būtų reikalingas toks didelis darbuotojų skaičius). Visuose kreditorių susirinkimuose RUAB „Tanagra“ vadovai akcentavo, kad (duomenys neskelbtini), esantys pastatai yra reikalingi veiklos vystymui, ir tik kraštutiniu atveju bus parduodamas minėtas turtas, sprendžiant parduoto turto nuomos klausimą.
10. RUAB „Tanagra“ turto pirkėja, UAB „Kasabas“, yra 2021 m. sausio 20 d. įsteigta įmonė, kuriai PVM mokėtojos kodas suteiktas tik 2021 m. gruodžio 20 d., joje dirba tik 2 darbuotojai. Iki 2022 m. sausio 20 d. nėra pateikta nė viena deklaracija, iš kurios būtų galima įsitikinti šios įmonės vystomos veiklos perspektyvomis, galimybe tinkamai įvykdyti įsipareigojimus RUAB „Tanagra“. Iš atsakovės pagal Paskolos sutartį numatomų iki 2022 m. rugsėjo 30 d. gauti 2 380 000 Eur ketinama 922 550 Eur skirti einamiesiems mokėjimams, susidariusiems po restruktūrizavimo bylos iškėlimo. Dėl to restruktūrizavimo plano įmokoms lieka tik 1 457 450 Eur turto pardavimo pajamų. Tuo tarpu tinkamam restruktūrizavimo proceso pabaigimui reikia iš viso 4 285 828,92 Eur. Taigi net ir tinkamai įgyvendinus RUAB „Tanagra“ turto pardavimą, restruktūrizavimo plano įgyvendinti neįmanoma, nes atsakovė yra de facto nemoki.
11. Pagal VMI mokesčių apskaitos informacinės sistemos 2022 m. sausio 19 d. duomenis RUAB „Tanagra“ valstybei skolinga 407 575,97 Eur (192 385,65 Eur už 2020 m., 117 633,32 Eur už 2021 m.) einamųjų mokėjimų. Atsakovė papildomai skolinga 304 145,15 Eur einamųjų mokėjimų, dėl kurių yra taikomos Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo numatytos priverstinio išieškojimo priemonės, pateikiant lėšų nurašymo nurodymus į atsakovės sąskaitas. Tačiau išieškojimo veiksmai yra neveiksmingi, nes nuo 2021 m. liepos 29 d. išieškota tik 693,32 Eur suma. RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo planas vykdomas netinkamai, atsakovė nemoka einamųjų mokesčių ilgiau kaip 4 mėnesius iš eilės, todėl yra pagrindai spręsti klausimą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo.
12. RUAB „Tanagra“ administratorė UAB „Valeksa“ nurodė, kad dėl 2020 m. kovo mėnesį kilusios COVID-19 pandemijos bei taikytų karantino ribojimų UAB „Tanagra“ kilo sunkumų, vykdant dar prieš pandemiją parengtą ir patvirtintą restruktūrizavimo planą. Vykdant restruktūrizavimo planą 2020 m. buvo parduotas nekilnojamasis turtas, esantis (duomenys neskelbtini). Gautos 3 000 000 Eur lėšos buvo skirtos AB „Šiaulių bankas“ kreditorinio reikalavimo tenkinimui. Iš pastato, esančio (duomenys neskelbtini), ir žemės sklypo nuomos teisės pardavimo gautos 280 000 Eur lėšos buvo skirtos atsiskaitymui su pirmos eilės kreditoriais (130 000 Eur), įmonės apyvartinėms lėšoms (140 000 Eur), brokerių ir notaro išlaidoms (10 000 Eur). Iš VMI įkeisto nekilnojamojo turto, esančio (duomenys neskelbtini), pardavimo gautos 150 000 Eur lėšos skirtos VMI kreditorinio reikalavimo tenkinimui. Iš AB „Šiaulių bankas“ ir VMI įkeisto nekilnojamojo turto, esančio (duomenys neskelbtini), pardavimo gautos 1 300 000 Eur lėšos skirtos AB „Šiaulių bankas“ kreditorinio reikalavimo tenkinimui (1 000 000 Eur), VMI kreditorinio reikalavimo tenkinimui (200 000 Eur), įmonės apyvartinėms lėšoms (50 000 Eur) ir brokerių bei notaro išlaidoms (50 000 Eur). Iš transporto priemonių pardavimo gautos 700 Eur lėšos skirtos VSDFV Vilniaus skyriaus kreditorinio reikalavimo tenkinimui. Iš UAB „Tanagra“ turto pardavimo gautų lėšų iš viso patenkinta 4 480 700 Eur kreditorinių reikalavimų. 2021 m. įmonės turtas nebuvo parduotas, plane numatyti 836 523 Eur kreditoriniai reikalavimai nebuvo tenkinti.
13. RUAB „Tanagra“ direktorius G. D. (G. D.) prašė atsisakyti nagrinėti restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos atsakovei BUAB „Tanagra“ iškėlimo klausimą ir nenutraukti restruktūrizavimo bylos. Nurodė, kad įmonė iš esmės įvykdė restruktūrizavimo planą 2020 m. RUAB „Tanagra“ finansinę padėtį įtakojo COVID-19 pandemija ir dėl jos paskelbtas karantinas. Pagal restruktūrizavimo planą atsakovė jau yra pardavusi visą numatytą parduoti nekilnojamąjį turtą už plane numatytą kainą ir nustatytais terminais. Iš šio turto pardavimo gautas lėšas atsakovė panaudojo atsiskaitymui su hipotekos kreditoriais pagal plane numatytą tvarką. Plane taip pat yra numatyta iki 2023 m. parduoti žemės sklypą ir pastatus, esančius (duomenys neskelbtini), už 180 000 Eur. Šis sandoris turėtų įvykti 2022 m., nes UAB „Finpro LT“ yra išduota pažyma apie priimtą sprendimą suteikti finansavimą šio turto įsigijimui.
14. Restruktūrizavimo plane numatyta, kad atsakovės įmokos VSDFV biudžetui per 2020 m. sudaro 63 124,42 Eur. Atsakovė VSDFV 2020 m. sumokėjo 79 161,57 Eur, tai yra savo pareigą įvykdė visiškai. Atsakovė prašė permokėtą 16 037,15 Eur sumą pervesti VMI. Papildomai atsakovė VMI 2020 m. sumokėjo 350 000 Eur. Tuo tarpu likusios 30 622,32 Eur įmokos nesumokėjimas yra mažareikšmis, todėl nepripažintinas esminiu restruktūrizavimo plano vykdymo pažeidimu. Pagal restruktūrizavimo planą mokėjimai 2021 m. bus vykdomi grafike numatytą sumą pervedant iki metų pabaigos. Atsakovė yra sudariusi su UAB „IHR Vilnius“ ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo, teikiant atsakovei lengvųjų ir sunkiasvorių automobilių detales, kuriomis atsakovė prekiaus savo valdomose automobilių detalių parduotuvėse. UAB „IHR Vilnius“ atstovauja net penkiolikos pasaulyje žinomų automobilių detalių gamintojų interesus Baltijos šalyse, Suomijoje ir Kaliningrado srityje. Dėl to bendradarbiavimas atsakovei užtikrins plataus spektro automobilių detalių tiekimą, bus padidintos atsakovės veiklos apimtys ir tinkamai įgyvendinti restruktūrizavimo plane numatyti tikslai.
15. Pagal teismų praktiką, sprendžiant klausimą dėl įmonės nemokumo, prioritetas turi būti taikomas reabilitaciniam tikslui ir bankroto byla įmonei turi būti keliama tik tada, kai nelieka jokių abejonių, kad įmonė yra nemoki. Nors atsakovės veiklos apimtys dėl pasaulinės pandemijos ir karantino yra sumažėjusios, įmonės įprastinė komercinė-ūkinė veikla nebuvo nutraukta, yra vykdoma ir bus sėkmingai vykdoma ateityje. Restruktūrizavimo plane taip pat yra numatyta, kad tuo atveju, jeigu atsakovės pajamų neužtektų visiškai atsiskaityti su kreditoriais plane numatytais terminais, būtų parduoti atsakovei priklausantys kiti nekilnojamojo turto objektai už 2,2 mln. eurų Šie pastatai gali būti parduoti 2022 m. Taigi atsakovė turės galimybę padengti didelę dalį savo įsiskolinimų kreditoriams. Atsakovės finansiniai sunkumai, dėl kurių 2020-2021 m. susidarė skola VMI ir VSDFV biudžetui, yra nulemti dėl pandemijos taikytų ribojimų, taigi yra laikini.
16. UAB „Kasabas“ 2021 m. gruodžio 31 d. su UAB „Finpro LT“ ir UAB „Novus Asset Management“ sudarė paskolos sutartį, kuria UAB „Kasabas“ bus suteikta 2 670 000 Eur dydžio paskola, iš kurios 2 380 000 Eur bus skiriama nekilnojamojo turto iš RUAB „Tanagra“ įsigijimui. Pagal šią sutartį paskolos davėjas 420 000 Eur sumokės AB „Šiaulių bankas“, o iki 2022 m. rugsėjo 30 d. atsakovei perves dalimis iš viso 1 960 000 Eur, kurie bus skirti atsiskaitymui su kreditoriais pagal restruktūrizavimo planą.
17. RUAB „Tanagra“ 2021 m. gruodžio 7 d. balansas patvirtina, kad įmonės įsipareigojimai viršija atsakovės turtą. Tačiau balanse nurodyto nekilnojamojo turto vertė (1 556 586 Eur) yra mažesnė, negu reali šio turto rinkos kaina (2 380 000 Eur). Bendra kreditorių, susijusių su atsakove, reikalavimų suma sudaro daugiau nei 1,8 mln. eurų. Šie kreditoriai neketina imtis aktyvių veiksmų dėl skolų išieškojimo ir ateityje galimai svarstytų galimybę kapitalizuoti savo reikalavimus. Pagal RUAB „Tanagra“ 2021 m. balansą, sudarytą pasibaigus metams, įmonės turto vertė yra 3 463 376 Eur, o įsipareigojimus sudaro 7 082 921 Eur. Taigi atsakovės turto vertė padidėjo, o įsipareigojimai sumažėjo. Ši aplinkybė patvirtina, kad atsakovė vykdo veiklą, gauna pajamas ir gerina savo finansinę padėtį.
18. RUAB „Tanagra“ nesumokėjo savo darbuotojams darbo užmokesčio, nes atsakovės banko sąskaitos yra areštuotos. VMI ir VSDVF nuolat vykdo išieškojimą iš atsakovės banko sąskaitų. Tais atvejais, kai VSDFV suteikia leidimą dalį pinigų sumokėti darbuotojams, atsakovė pirmiausia atsiskaito su šiuo metu dirbančiais darbuotojais. Skolas buvusiems darbuotojams, kuriems darbo užmokestis buvo priteistas Darbo ginčų komisijų ar teismų sprendimais, atsakovė ketina sumokėti po to, kai bus įvykdytas restruktūrizavimo plane numatytas nekilnojamojo turto pirkimo-pardavimo sandoris, už kurį numatoma gauti 1 960 000 Eur. RUAB „Tanagra“ planuoja išlaikyti apie 70 darbuotojų. Nors šiuo metu atsakovė turi mažiau darbuotojų, tačiau pagerėjus finansinei situacijai atsakovė ketina papildomai priimti apie 10 darbuotojų (automobilių detalių pardavėjų, pardavimo vadybininkų, vairuotojų).
19. Atsakovė yra pateikusi skundą dėl kreditorių 2021 m. lapkričio 12 d. susirinkimo metu priimtų nutarimų. Vilniaus apygardos teismas 2021 m. gruodžio 3 d. nutartimi atsisakė priimti atsakovės skundą. Tačiau dėl šios nutarties yra pateiktas atskirasis skundas Lietuvos apeliaciniam teismui. Taigi tol, kol apeliacinės instancijos teismas nėra išsprendęs klausimo dėl atsakovės skundo priėmimo, negali būti sprendžiamas ir klausimas dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo.
Restruktūrizavimo byla nutrauktina, prašymas dėl bankroto bylos iškėlimo tenkintinas
20. Nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojus JANĮ, neteko galios Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymas (toliau – ĮRĮ) su visais pakeitimais ir papildymais (JANĮ 153 straipsnis). JANĮ 155 straipsnyje, reglamentuojančiame pereinamąsias nuostatas dėl nemokumo procesų, nustatyta, kad iki 2019 m. gruodžio 31 d. pradėtiems juridinių asmenų nemokumo procesams šio įstatymo (JANĮ) nuostatos taikomos toms asmenų teisėms ir pareigoms, kurios atsiranda arba yra įgyvendinamos jam įsigaliojus, taip pat toms nemokumo procedūroms, kurios pradedamos šiam įstatymui įsigaliojus, išskyrus šio straipsnio 1–5 punktuose nustatytas išimtis, į kurias patenka JANĮ nuostatos, reguliuojančios: reikalavimus restruktūrizavimo plano turiniui ir įgyvendinimo trukmei; kreditorių balsavimą dėl restruktūrizavimo plano (JANĮ 155 straipsnio 1 dalies 3–4 punktai). Taigi JANĮ taikymas iki 2019 m. gruodžio 31 d. pradėtiems juridinių asmenų nemokumo procesams, išskyrus įvardytas išimtis, susietas su: 1) atitinkamų nemokumo procedūrų pradžios momentu; 2) atitinkamų teisių ir pareigų atsiradimo arba jų įgyvendinimo momentu (Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2021 m. balandžio 7 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-79-823/2021, 15 punktas; 2021 m. gegužės 12 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-112-469/2021, 18 punktas).
21. Nagrinėjamoje byloje restruktūrizavimo bylos nutraukimo klausimas iškilo įsigaliojus JANĮ, jis nepatenka į JANĮ 155 straipsnio 1–5 punktuose nustatytas išimtis, RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo planas buvo patvirtintas Vilniaus apygardos teismo 2020 m. vasario 3 d. nutartimi, tai yra jau galiojant JANĮ, todėl klausimas dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo procedūros spręstinas vadovaujantis šiuo metu galiojančiomis JANĮ nuostatomis (JANĮ 155 straipsnis, Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 1 dalis).
22. Teismas taip pat pažymi, kad Lietuvos apeliacinis teismas 2022 m. sausio 13 d. nutartimi civilinėje byloje Nr. e2-69-881/2022 paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo 2021m. gruodžio 3 d. nutartį, kuria atsisakyta priimti pareiškėjo G. D. skundą dėl RUAB „Tanagra“ 2021 m. lapkričio 12 d. kreditorių susirinkimo sprendimo įpareigoti administratorių kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo panaikinimo. Dėl to teismas nepasisako dėl RUAB „Tanagara“ vadovo argumentų nenagrinėti restruktūrizavimo bylos nutraukimo tol, kol nebus išspręstas klausimas dėl nurodyto skundo priėmimo.
Dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo
23. Pagal JANĮ 114 straipsnio 1 dalį teismas nutraukia restruktūrizavimo bylą, jeigu yra nors vienas iš šių pagrindų: 1) nustatytais terminais nepateikiamas restruktūrizavimo planas; 2) teismas nepatvirtina restruktūrizavimo plano; 3) nevykdomas arba netinkamai vykdomas restruktūrizavimo planas; 4) juridinis asmuo nemoka visų ar dalies mokesčių; 5) nepateikiama galutinė restruktūrizavimo ataskaita; 6) vykdomi šio įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 1, 3, 6 ir 7 punktuose nustatyti veiksmai. Pagal JANĮ 114 straipsnio 2 dalį teismas nutraukia restruktūrizavimo bylą šio straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodytais pagrindais, jeigu šiuose punktuose nurodytos aplinkybės tęsiasi ne trumpiau kaip 4 mėnesius.
24. Nagrinėjamoje byloje kreditoriai savo reikalavimą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo grindė aplinkybe, kad RUAB „Tanagra“ netinkamai vykdo restruktūrizavimo planą ir nemoka mokesčių ilgiau kaip keturis mėnesius.
25. Teismo 2020 m. vasario 3 d. patvirtintame RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo plane buvo numatyta, kad RUAB „Tanagra“ veikla – prekyba lengvųjų automobilių ir sunkvežimių detalėmis, bendrovės pajamos bus gaunamos iš prekybos detalėmis ir patalpų nuomos, taip pat parduodant nekilnojamąjį turtą, dirbant su labiau pelningais tiekėjais, vystant įmonės prekės ženklo produktų linija, kurių pelningumas didesnis.
26. Pagal planą RUAB „Tanagra“ buvo numačiusi per 2020 m. parduoti jai priklausančius pastatus, esančius (duomenys neskelbtini), o gautas pajamas skirti atsiskaityti su kreditoriais, kurių reikalavimai užtikrinti įkeitimu (AB „Šiaulių bankas“, VMI ir VSDFV Vilniaus skyrius). Per 2023 m. RUAB „Tanagra“ ketino parduoti kitus pastatus ir žemės sklypą, esantį (duomenys neskelbtini), už 180 000 Eur. Tik nepavykus įvykdyti atsiskaitymų pagal planą, kaip rezervas 2023 m. taip pat buvo numatytas ir pastatų, esančių (duomenys neskelbtini), pardavimas už 2 000 000 Eur.
27. Pagal restruktūrizavimo planą RUAB „Tanagra“ skolos iš viso – 9 233 394,94 Eur. Įkaito turėtojų reikalavimai: AB „Šiaulių bankas“ – 4 476 996,52 Eur, VMI – 2 599 171,69 Eur, VSDFV Vilniaus skyrius – 24 649,68 Eur. VSDFV Vilniaus skyrius kaip pirmos eilės kreditorius turėjo 216 107,60 Eur dydžio reikalavimą. Pagal planą atsakovė buvo įsipareigojusi per 2020 m. VMI sumokėti 380 622,32 Eur, VSDFV Vilniaus skyriui – 63 824,42 Eur, per 2021 m. – VMI sumokėti 349 721,17 Eur, o VSDFV Vilniaus skyriui – 163 406,52 Eur, per 2022 m. VMI sumokėti 540 901,89 Eur. Iki 2023 m. pabaigos bendrovė turėjo iš viso sumokėti VMI 2 599 171,69 Eur, o VSDFV Vilniaus skyriui – 240 757,28 Eur.
28. Nagrinėjamoje byloje nustatyta, kad RUAB „Tanagra“ per 2020 m. pardavė restruktūrizavimo plane numatytą parduoti nekilnojamąjį turtą ir transporto priemones, iš kurių pardavimo gautų lėšų buvo patenkinta iš viso 4 480 700 Eur kreditorių finansinių reikalavimų. Byloje taip pat nustatyta ir tarp RUAB „Tanagra“ atstovų bei kreditorių nėra ginčo, kad per 2020 m. VMI nebuvo sumokėta numatyta pagal planą 30 622,32 Eur suma, o per 2021 m. nei VMI, nei VSDFV Vilniaus skyriui nebuvo iš viso mokamos plane numatytos sumos, tai yra VMI nebuvo sumokėta 349 721,17 Eur, o VSDFV Vilniaus skyriui – 163 406,52 Eur. Administratorė taip pat pripažino, kad RUAB „Tanagra“ per 2021 m. metus iš viso nepatenkino numatytų 836 523 Eur kreditorių finansinių reikalavimų. Taigi atsakovė per 2021 m. nemokėjo numatytų sumų ne tik VMI ir VSDFV Vilniaus skyriui, bet kitiems kreditoriams. Pripažintina, kad restruktūrizavimo planas nebuvo visiškai įvykdytas jau 2020 metais ir nebuvo vykdomas visus 2021 metus.
29. Pagal JANĮ 28 straipsnio 3 dalį, iškėlus nemokumo bylą, juridinis asmuo moka visus einamuosius mokėjimus. VSDFV Vilniaus skyrius pateikė duomenis, kad RUAB „Tanagra“ 2022 m. sausio 19 d. yra skolinga 227 021,82 Eur einamųjų VSD įmokų, iš jų: 58 410,37 Eur įmokų už 2020 m. ir 168 611,45 Eur už 2021 m. VMI taip pat nurodė, kad RUAB „Tanagra“ pagal mokesčių apskaitos informacinės sistemos 2022 m. sausio 19 d. duomenimis yra skolinga 407 575,97 Eur (192 385,65 Eur už 2020 m., 117 633,32 Eur už 2021 m.) einamųjų mokėjimų. Taigi BUAB „Tanagra“ jau ilgiau nei vienerius metus nemoka mokesčių, todėl pripažintina, kad yra JANĮ 114 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punkte numatyti pagrindai nutraukti restruktūrizavimo bylą, nes RUAB „Tanagra“ netinkamai vykdo restruktūrizavimo planą ir nemoka mokesčių ilgiau kaip vienerius metus.
30. RUAB „Tanagra“ teigia, kad restruktūrizavimo plano nevykdymą bei mokesčių nemokėjimą nulėmė 2020 m. kovo mėnesį kilusi COVID-19 pandemija ir dėl jos Lietuvos Respublikos Vyriausybės taikyti karantino ribojimai. Atsakovė teigia, kad likusio nekilnojamojo turto pardavimas bei naujų prekybos partnerių suradimas leis jai iki 2022 m. rugsėjo 30 d. atsiskaityti su kreditoriais ir toliau vykdyti restruktūrizavimo planą.
31. RUAB „Tanagra“ pateikė 2021 m. gruodžio 31 d. paskolos sutartį Nr. FP-21-0056, kurią sudarė paskolos davėjai, uždarojo tipo investicinis fondas Novus Secured Debt Fund, kurio vardu veikia UAB „Novus Asset management“, ir UAB „Finpro LT“, ir paskolos gavėja, UAB „Kasabas“. Pagal šią sutartį paskolos davėjai sutinka suteikti UAB „Kasabas“ 2 670 000 Eur paskolą, iš kurių 2 380 000 Eur bus skirta turtui (automobilių parduotuvei-salonui ir žemės sklypui, esantiems (duomenys neskelbtini), sandėliui, esančiam (duomenys neskelbtini), parduotuvei, esančiai (duomenys neskelbtini), ir vandentiekio, nuotekų tinklams ir aukštos įtampos kabelinei linijai) iš UAB „Tanagra“ įsigyti. Pagal sutartį iš numatytos 2 380 000 Eur paskolos dalies 420 000 Eur bus sumokama AB „Šiaulių bankas“, likusi suma sumokama UAB „Tanagra“: 600 000 Eur iki 2022 m. kovo 31 d., 600 000 Eur iki 2022 m. birželio 30 d., likusi suma – iki 2022 m. rugsėjo 30 d.
32. RUAB „Tanagra“ ir UAB „Kasabas“ 2022 m. sausio 18 d. sudarė susitarimą, kuriame numatė už parduodamą turtą iš pirkėjos gaunamų 2 380 000 Eur paskirstymą atsakovės kreditoriams: 420 000 Eur – AB „Šiaulių bankas“, 85 000 Eur – turto pardavimo įforminimo išlaidoms (mokesčiai brokeriams, notarui, teisininkams), 351 471,36 Eur pirmos eilės kreditoriams (VMI – 110 551,38 Eur, VSDFV Vilniaus skyriui – 160 895,71 Eur), 278 902 Eur – darbuotojams, 243 059 Eur – einamiesiems VSD mokesčiai ir 400 589 Eur einamiesiems mokesčiams VMI. Likusi 600 000 Eur suma bus paskirstyta kreditoriams pagal restruktūrizavimo planą. Atsakovė 2022 m. sausio 18 d. VMI ir VSDFV Vilniaus skyriui pateikė pranešimą dėl šiame susitarime nurodyto gautinų lėšų paskirstymo. Papildomai kreditoriams nurodė, kad bendrovės sandėlio likučiai, kurių vertė – 1 836 043 Eur, bus parduoti, o gautos lėšos bus paskirstytos bendrovės kreditoriams pagal restruktūrizavimo planą.
33. Teismas pažymi, kad pagal restruktūrizavimo planą nekilnojamojo turto (duomenys neskelbtini), pardavimas buvo numatytas vėliausiai iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tik nepavykus įvykdyti atsiskaitymų pagal planą, kaip rezervas 2023 m. taip pat buvo numatytas ir pastatų (duomenys neskelbtini), pardavimas už 2 000 000 Eur. Taigi nurodyto nekilnojamojo turto pardavimas 2022 m. neatitinka teismo patvirtinto restruktūrizavimo plano. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad patalpos (duomenys neskelbtini), yra nurodytos Juridinių asmenų registre kaip RUAB „Tanagra“ buveinė.
34. Atsakovė pagal restruktūrizavimo planą buvo įsipareigojusi iki 2023 m. gruodžio 31 d. sumokėti kreditoriams iš viso 8 141 334 Eur. Kadangi per 2020 m. buvo sumokėta 4 480 700 Eur, likusi skolos suma yra 3 660 634 Eur. RUAB „Tanagra“ buvo numačiusi, kad per 2021 m. kreditoriams sumokės 836 523 Eur, per 2022 m. – 1 000 000 Eur, per 2023 m. – 1 824 111 Eur. Šiuo metu atsakovė nurodo, kad visą likusį savo nekilnojamąjį turtą ketina parduoti 2022 m. pirmoje pusėje, už turtą numatyta gauti 2 380 000 Eur, iš kurių 643 648 Eur bus skirta einamiesiems mokėjimas VMI ir VSDFV Vilniaus skyriui. Taigi, sumokėjus einamuosius mokėjimus ir 2021 m. nesumokėtas kreditoriams sumas, už turtą numatoma gauti likusi suma sudarys 899 829 Eur (2 380 000 Eur – 643 648 Eur – 836 523 Eur). Tuo tarpu per 2022 m. RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo plane numatyta kreditoriams atlyginti iš viso 1 000 000 Eur, o per 2023 m. dar 1 824 111 Eur. Vadinasi, iš numatomo sandorio likusių gautų pinigų nepakaks net 2022 m. numatytai 1 000 000 Eur sumai kreditoriams atlyginti.
35. RUAB „Tanagra“ vadovas nurodo, kad bendra kreditorių, susijusių su atsakove, reikalavimų suma sudaro daugiau nei 1,8 mln. eurų, šie kreditoriai neketina imtis aktyvių veiksmų dėl skolų išieškojimo ir ateityje galimai svarstytų galimybę kapitalizuoti savo reikalavimus.
36. Tačiau atsakovės vadovas neįvardina šių kreditorių. Pagal restruktūrizavimo planą bendra visų RUAB „Tanagra“ kreditorių reikalavimų suma sudaro 9 233 394,94 Eur. Plane nurodyta, kad atsakovės vadovo G. D. ir UAB „Tanagara LT“ trečios eilės reikalavimai sudaro iš viso 1 092 360,81 Eur. Būtent šie kreditoriai restruktūrizavimo plane nurodė, kad sutinka suteikti atsakovei nuolaidą ir atidėti skolos mokėjimus. Net jeigu nurodyti kreditoriai atsisakytų savo reikalavimų, vis tiek atsakovės bendra skola, sumokėjus kreditoriams iš numatomo parduoti turto visas gautas sumas, pagal restruktūrizavimo planą sudarytų 831 921,19 Eur (2 824 111 Eur – 1 092 360,81 Eur – 899 829 Eur). Duomenų, kaip bus atlyginta ši likusi skola, atsakovė nepateikė.
37. Pagal restruktūrizavimo planą buvo numatyta, kad RUAB „Tanagra“ gaus pajamas iš prekybos autodetalėmis ir iš turto nuomos, taip pat bus atlaisvintos lėšos, padidinus atsargų apyvartumą, sumažinus atsargas. Per 2020 m. bendrovė planavo pasiekti vidutiniškai 300 000 Eur mėnesinę apyvartą iš prekybos detalėmis, taip pat planavo didinti prekybą internetu. Iš veiklos atsakovė planavo gauti 2021 m. 4 320 000 Eur pajamų, 2022 m. – 4 968 000 Eur pajamų, 2023 – 5 315 760 Eur pajamų. Grynasis pelnas 2021 m. turėjo sudaryti 219 364 Eur, 2022 m. – 417 824 Eur, 2023 m. – 607 309 Eur. Pagal planą iš nuomos 2022 m. RUAB „Tanagra“ planavo gauti 36 000 Eur pajamų, 2023 m. – 36 000 Eur.
38. Kadangi RUAB „Tanagra“ ketina visą jai likusį nekilnojamąjį turtą parduoti per 2022 m. pirmąjį pusmetį, pripažintina, kad restruktūrizavimo plane numatytų pajamų iš nekilnojamojo turto nuomos ji nebegaus. Atsakovė 2022 m. sausio 27 d. paaiškinimuose teigia, kad, pardavusi nekilnojamąjį turtą, reikalingą veiklai vykdyti, su turto pirkėju sudarys viso parduoto turto nuomos sutartis, todėl nepraras galimybės toliau tęsti veiklos tose pačiose patalpose, o iš šių patalpų dalies subnuomos galės gauti iki 7 850 Eur plius PVM per mėnesį. Šią aplinkybę atsakovė grindžia pateiktu su UAB „Kasabas“ 2022 m. sausio 18 d. sudarytu ketinimų protokolu.
39. Tačiau ketinimų protokolo turinys neatskleidžia, koks būtų RUAB „Tanagra“ mokamų nuomos mokesčių ir gaunamų pajamų iš subnuomos santykis, taip pat nepateikta duomenų apie galimus subnuomininkus, kokio ploto patalpų dalis būtų naudojama tiesiogiai atsakovės veikloje ir koks plotas būtų subnuomojamas. Dėl to pripažintina, kad RUAB „Tanagra“ nepagrindė, jog toliau iš nekilnojamojo turto nuomos galės gauti tiek pat pajamų, kiek numatyta teismo patvirtintame restruktūrizavimo plane.
40. RUAB „Tanagra“ pateikti duomenys taip pat neleidžia daryti išvados, kad jis galės pasiekti restruktūrizavimo plane numatytą pelną iš savo vykdomos veiklos per 2022-2023 m. Pažymėtina, kad per 2021 m. atsakovė net 4 kartus teikė kreditorių susirinkimui patvirtinti restruktūrizavimo plano pakeitimus. Paskutiniame 2021 m. lapkričio 12 d. kreditorių susirinkimui pateiktame restruktūrizavimo plane buvo siekiama, kad pirminiame restruktūrizavimo plane numatytų įsipareigojimų vykdymas būtų atidėtas vieneriems metams nuo 2021 m. gruodžio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 1 d. Atsakovė tokį terminą buvo nustačiusi tam, kad, pasibaigus karantinui ir palaipsniui didėjant prekybos apimtims, galėtų grįžti į prieškarantininį apyvartos lygį ir sukauptų lėšų restruktūrizavimo plane numatytiems įsipareigojimams vykdyti. Buvo siekiama pratęsti restruktūrizavimą iki 2025 m. vasario 3 d., likusio turto pardavimas buvo numatytas iki 2025 m. vasario 32 d., nurodyta, kad UAB „Kasabas“ nėra nustatęs konkrečios turto pardavimo datos, plane buvo numatyta, kad per 2022 m. nebus vykdomi atsiskaitymai su kreditoriais. Taigi atsakovė faktiškai šiuo plano pakeitimu pripažino, kad negalės gauti numatytų pajamų per 2022 m.
41. Atsakovė, nesutikdama su restruktūrizavimo bylos nutraukimu, teigia, kad galės toliau pelningai vystyti savo veiklą, nes yra sudariusi su UAB „IHR Vilnius“ ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo, teikiant atsakovei lengvųjų ir sunkiasvorių automobilių detales, kuriomis atsakovė prekiaus savo valdomose automobilių detalių parduotuvėse.
42. Pateiktas 2021 m. gegužės 20 d. ketinimų protokolas, kuriuo RUAB „Tanagra“ susitarė su UAB „IHR Vilnius“, kuri yra lengvųjų ir sunkiasvorių automobilių detalių tiekėjų (Air Top, Bilstein, Brink, BTS, Covind, Hidria/Iskra, Hitachi/Hueco, Kawe, Metzger, Miba, MotoRad, NPR of Europe, OE Germany, Remy, Schrader), atstove Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Kaliningrado srityje, dėl galimo lengvųjų ir sunkiasvorių automobilių detalių tiekimo UAB „Tanagra“. Pagal šio protokolo 2 punktą šalims sutarus, galutinės automobilių detalių pirkimo-pardavimo sąlygos bus nustatytos šalių pasirašytoje tiekimo sutartyje. Atsakovė taip pat pateikė Metzger 2021 m. lapkričio 23 d. išrašytą UAB „Tanagra“ išankstinio mokėjimo sąskaitą už 5 008,29 Eur vertės prekes.
43. Teismas daro išvadą, kad atsakovės pateikti duomenys nepatvirtina, kad per 2022 m. ji galės toliau vystyti veiklą ir gauti pajamas, numatytas teismo patvirtintame restruktūrizavimo plane. Pandemija neabejotinai neigiamai paveikė daug verslų, tarp jų – ir atsakovės, tačiau, teismo vertinimu, tai savaime nesudaro pagrindo spręsti, kad atsakovės finansiniai sunkumai ir ribotos galimybės įvykdyti restruktūrizavimo planą ar prievoles valstybei yra nulemti COVID-19 pandemijos. Pažymėtina, kad RUAB „Tanagra“ vykdoma pagrindinė veikla – prekyba autodetalėmis – nepatenka į tas verslo sritis (turizmas, koncertinė, teatro veikla), kurias tiesiogiai įtakojo pandemija ir dėl jos taikyti karantino apribojimai.
44. Restruktūrizavimo plane jau buvo numatyta didinti prekybą internetu. Taigi atsakovė turėjo galimybes bent per 2020 m., kai buvo gaunamos pajamos iš parduodamo nekilnojamojo turto, pasirengti ir toliau plėtoti prekybą internetu. Pažymėtina tai, kad atsakovė taip pat nenurodė, kaip yra vystoma prekyba su restruktūrizavimo plane nurodytais tiekėjais, su kuriais turėjo būti atnaujintos sutartys: ZF Fridrichshafen AG, Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Robert Bosch A/S, Mann-Filter, Raicam, Meguin, Autlog, Metelli, 77 Lubricants, Sogefi, KS-Tools.
45. Teismo 2020 m. vasario 3 d. nutartimi patvirtintame RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo plane buvo numatyta, kad įmonėje dirba 96 darbuotojai, buvo planuojama išlaikyti panašų darbuotojų skaičių. RUAB „Tanagra“ pripažino, kad nesumokėjo savo darbuotojams darbo užmokesčio, nes jos banko sąskaitos yra areštuotos dėl VMI ir VSDVF vykdomų išieškojimų. Tačiau atsakovė teigia, kad toliau planuoja išlaikyti apie 70 darbuotojų, tai yra pagerėjus finansinei situacijai atsakovė ketina papildomai priimti apie 10 darbuotojų (automobilių detalių pardavėjų, pardavimo vadybininkų, vairuotojų). Tačiau aplinkybė, kad RUAB „Tanagra“ ketina 2022 m. parduoti pagrindines savo veikloje naudojamas patalpas, teikia pagrindą abejoti atsakovės galimybėmis išlaikyti numatomą darbuotojų skaičių bei laiku mokėti jiems numatytą darbo užmokestį.
46. RUAB „Tanagra“ taip pat teigia, kad likusius kreditorių reikalavimus gali patenkinti iš bendrovės sandėlio likučiai, kurių vertė 1 836 043 Eur.
47. Pažymėtina, kad atsakovės restruktūrizavimo plane nurodyta, jog sandėlyje esančių autodetalių atsargų vertė yra 5 855 328 Eur. Taigi šiuo metu šių atsargų kiekis yra sumažėjęs arba pačių atsargų vertė yra sumažėjusi iki 1 836 043 Eur. Dėl to sutiktina su VMI teiginiais, kad mažai tikėtina šias atsargas realizuoti už atsakovės nurodomą sumą. Atsakovė 2022 m. sausio 27 d. paaiškinimuose teigė, kad dėl jai taikomo sąskaitų arešto ji negalėdavo atsiskaityti su detalių tiekėjais, todėl už ją mokėjo su atsakove susijusi įmonė, kurios reikalavimas bus patenkintas, kai bus atsiskaityta su kitais atsakovės kreditoriais pagal restruktūrizavimo planą. Tačiau atsakovė nenurodė, kokia įmonė už ją mokėdavo, nepateikė jokių šiuos teiginius patvirtinančių duomenų.
48. Pagal JANĮ 2 straipsnio 6 dalį juridinio asmens gyvybingumas – juridinio asmens būsena, kai juridinis asmuo vykdo ūkinę komercinę veiklą, leisiančią jam vykdyti savo prievoles ateityje. RUAB „Tanagra“ ekonominės veiklos rezultatai restruktūrizavimo plano vykdymo laikotarpiu teikia pagrindą išvadai, kad ji neturi galimybių įvykdyti restruktūrizavimo plano ir atsiskaityti su kreditoriais – atsakovės įsipareigojimai ne mažėja, kaip to reikalauja restruktūrizavimo tikslai, bet priešingai, tik didėja, o galimybės stabilizuoti finansinę padėtį atsakovė neįrodė. Nesant jokio objektyvaus pagrindo tikėtis, kad restruktūrizavimo procesu siekiami tikslai bus pasiekti ateityje, spręstina, kad, laiku nepašalinus nemokaus rinkos dalyvio iš rinkos, bus daroma žala kreditoriams ir bendrovei bei didinami jos įsiskolinimai. Dėl to teismas konstatuota, kad pagal JANĮ 114 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktus RUAB „Tanagra“ restruktūrizavimo byla nutrauktina.
Dėl bankroto bylos iškėlimo
49. Pagal JANĮ 114 straipsnio 3 dalį teismas nutraukia restruktūrizavimo bylą ir ta pačia nutartimi iškelia bankroto bylą, jeigu padaro pagrįstą išvadą, kad juridinis asmuo yra nemokus ir yra bent vienas šio straipsnio 1 dalyje nustatytų pagrindų.
50. Įmonės nemokumo sąvoka apibrėžta JANĮ 2 straipsnio 7 dalyje, kur nurodyta, kad įmonės nemokumas – juridinio asmens būsena, kai juridinis asmuo laiku negali vykdyti turtinių prievolių arba juridinio asmens įsipareigojimai viršija jo turto vertę.
51. Kasacinio teismo išaiškinta, kad juridinio asmens nemokumas sietinas su rimtais finansiniais sunkumais, kuriuos atspindi tokie požymiai: 1) juridinis asmuo nebevykdo įstatuose apibrėžtos veiklos arba vykdoma veikla ilguoju periodu kuria tik nuostolius ir nėra perspektyvų atkurti įprastos veiklos vykdymą ir stabilizuoti padėtį; 2) juridinis asmuo sistemiškai nevykdo savo įsipareigojimų kreditoriams; 3) juridinis asmuo neturi turto, kuris būtų pakankamas kreditorių finansiniams reikalavimams patenkinti (Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2019 m. gegužės 20 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-105-684/2019).
52. Juridinių asmenų registre atsakovė UAB „Tanagra“ įregistruota 1993 m. rugsėjo 1 d. Įmonės vadovas ir 80 proc. akcijų savininkas – G. D.. Pagrindinė įmonės veikla – lengvųjų automobilių ir sunkvežimių atsarginių detalių prekyba.
53. UAB „Tanagra“ balansas, sudarytas 2021 m. gruodžio 7 d., patvirtina, jog įmonė turi 3 431 766 Eur vertės turto, kurį sudaro 1 559 915 Eur vertės ilgalaikis turtas ir 1 869 481 Eur trumpalaikis turtas, įmonės skolas sudaro 7 087 900 Eur, iš kurių 3 120 190 Eur per vienerius metus mokėtinos sumos ir kiti trumpalaikiai įsipareigojimai. Pelno (nuostolių) ataskaita patvirtina, jog 2021 m. įmonė grynojo pelno negavo, patyrė 783 475 Eur nuostolių. UAB „Tanagra“ 2021 m. gruodžio 31 d. balansas patvirtina, kad bendrovė turi iš viso 3 463 376 Eur vertės turto ir 7 082 921 Eur įsipareigojimų, iš kurių 3 115 211 Eur mokėtini per vienerius metus. 2021 m. gruodžio 31 d. pelno (nuostolių) ataskaita patvirtina, kad UAB „Tanagra“ per 2021 m. grynojo pelno negavo, patyrė 746 886 Eur nuostolių.
54. Atsakovė turi 254 kreditorius, kuriems skolinga iš viso 6 694 170 Eur, taip pat 61 debitorių, kurie skolingi atsakovei iš viso 50 822,94 Eur. UAB „Tanagra“ skola VSDFV sudaro 403 954,68 Eur (227 021,82 Eur einamosios įmokos + 176 932,86 Eur skola pagal restruktūrizavimo planą), skola VMI – 2 656 087,82 Eur (407 575,97 Eur einamųjų įmokų skola + 2 248 511,85 Eur skola pagal restruktūrizavimo planą).
55. Atsakovė UAB „Tangara“ šiuo metu turi 58 darbuotojus. Šiuo metu teismuose yra nagrinėjamos trys civilinės bylos, kuriose atsakovei turtinius reikalavimus yra pareiškę jos darbuotojai. Taip pat antstoliai vykdo 12 vykdomųjų bylų dėl skolų iš atsakovės išieškojimo. Iš nurodytų vykdomųjų bylų 11 yra susiję su darbo užmokesčio buvusiems UAB „Tanagra“ darbuotojams išieškojimu.
56. Atsižvelgdamas į nurodytas aplinkybes, įvertinęs atsakovės finansinę padėtį, teismas sprendžia, kad atsakovės turtinė padėtis atitinka JANĮ 2 dalies 7 straipsnyje nurodytą nemokumo apibrėžimą, nes atsakovė negali vykdyti turtinių prievolių. Duomenų, kad atsakovės finansinė padėtis ateityje galėtų pagerėti, t. y. kad atsakovės negalėjimas įvykdyti pinigines prievoles (sumokėti skolas) nėra laikinas, byloje nepateikta. Nurodytų motyvų pagrindu teismas konstatuoja, kad yra pakankamas pagrindas atsakovei iškelti bankroto bylą (JANĮ 2 straipsnio 7 dalis, 21 straipsnio 2 dalis).
57. Iškėlus bankroto bylą, iki šios nutarties įsiteisėjimo dienos areštuotinas įmonės ilgalaikis turtas, prie trumpalaikio turto priskiriamas nekilnojamasis turtas ar turtinės teisės (JANĮ 26 straipsnio 3 dalies 3 punktas).
58. Įmonės valdymo organams nustatytinas 15 dienų terminas nuo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos perduoti nemokumo administratoriui įmonės valdomą ir naudojamą turtą pagal nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos duomenis, visus įmonės dokumentus, buhalterinės apskaitos registrus ir kitą įmonės informaciją, susijusią su jos veikla (JANĮ 26 straipsnio 3 dalies 2 punktas, 57 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktai). Išaiškintina, kad valdymo organams, nustatytu terminu neperdavus nemokumo administratoriui nurodyto turto ir (ar) informacijos, teismas gali jiems skirti iki vienos MMA dydžio baudą už kiekvieną pareigos nevykdymo dieną (JANĮ 57 straipsnio 3 dalis).
59. Pagal JANĮ 41 straipsnio 1 dalies nuostatas, kreditoriai savo reikalavimus ir jų pagrindimo dokumentus per 30 dienų nuo teismo nutarties iškelti nemokumo bylą paskelbimo priežiūros institucijos interneto svetainėje dienos pateikia paskirtam nemokumo administratoriui, taip pat nurodo, kaip yra užtikrintas šių reikalavimų įvykdymas. Kreditorių reikalavimai tvirtinami teismo, vadovaujantis JANĮ 41–42 straipsniais.
60. Nutartimi, kuria iškeliama bankroto bylą, kartu paskiriamas nemokumo administratorius (JANĮ 34 straipsnio 7 dalis), vadovaujantis nemokumo administratorių atrankos programa. Nustatyta tvarka atrinktas nemokumo administratorius Ž. B. (sąrašo Nr. N-FA0128), kuris pareiškė sutikimą teikti atsakovei administravimo paslaugas bankroto procese. Duomenų, kad administratoriaus kandidatūra prieštarautų imperatyvioms JANĮ 37 straipsnio normoms, teismas neturi. Teismo nutartis paskirti nemokumo administratorių neskundžiama (JANĮ 40 straipsnio 2 dalis).
61. Vadovaujantis JANĮ 26 straipsnio 3 dalies 1 punktu, jeigu teismas kelia bankroto bylą, teismo nutartyje papildomai nurodoma bazinio atlygio už bankroto proceso administravimą nemokumo administratoriui suma. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2019 m. gruodžio 18 d. nutarimo Nr. 1299 2.2 punktu patvirtino bazinio atlygio už bankroto proceso administravimą dydžius. Byloje nesant pakankamai duomenų tiksliam baziniam dydžiui apskaičiuoti, teismas, atsižvelgdamas į tai, jog bazinio atlygio dydis negali būti mažesnis už 5 MMA ir didesnis už 50 MMA, vertina, kad nagrinėjamu atveju nustatytina 27 010 Eur (37 MMA, t. y. 37 x 730 Eur ) atlygio už bankroto proceso administravimą nemokumo administratoriui suma.
62. Vadovaujantis JANĮ 3 straipsnio 4 dalimi, paskirtas nemokumo administratorius įpareigotinas apie įsiteisėjusią teismo nutartį informuoti JANĮ 27 straipsnio 3 dalyje nurodytus subjektus.
Teismas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 21 straipsnio 2 dalimi, 26–27 straipsniais, 114 straipsniu, Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 290–291 straipsniais,
n u t a r i a :
nutraukti uždarosios akcinės bendrovės „Tanagra“ (juridinio asmens kodas 222042160) restruktūrizavimo bylą.
Iškelti atsakovei uždarajai akcinei bendrovei „Tanagra“ (juridinio asmens kodas 222042160, registruotas buveinės adresas: (duomenys neskelbtini)) bankroto bylą.
Įmonės nemokumo administratoriumi paskirti Ž. B. (asmens kodas (duomenys neskelbtini) sąrašo Nr. N-FA0128).
Nustatyti paskirtam nemokumo administratoriui 27 010 Eur bazinio atlygio sumą už bankroto proceso administravimą.
Areštuoti visą bankrutuojančios uždarosios akcinės bendrovės „Tanagra“ (juridinio asmens kodas 222042160, registruotas buveinės adresas: (duomenys neskelbtini)) ilgalaikį turtą, prie trumpalaikio turto priskiriamą nekilnojamąjį turtą ar turtines teises iki nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos.
Nustatyti 30 dienų laikotarpį nuo teismo nutarties iškelti nemokumo bylą paskelbimo Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainėje, per kurį kreditoriai turi pareikšti savo reikalavimus ir pateikti jų pagrindimo dokumentus, taip pat nurodyti kaip yra užtikrintas šių reikalavimų įvykdymas.
Nustatyti 15 dienų nuo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos terminą, per kurį netekę įgaliojimų bankrutuojančios įmonės valdymo organai privalo perduoti paskirtai nemokumo administratoriui juridinio asmens valdomą ir naudojamą turtą pagal nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos duomenis; visus juridinio asmens dokumentus, buhalterinės apskaitos registrus ir kitą juridinio asmens informaciją, susijusią su jo veikla.
Išaiškinti, kad valdymo organams nustatytu terminu neperdavus nemokumo administratoriui nurodyto turto ir (ar) informacijos, teismas gali skirti jiems iki vienos MMA dydžio baudą už kiekvieną pareigos nevykdymo dieną.
Nutarties kopiją, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jos priėmimo, išsiųsti atsakovei uždarajai akcinei bendrovei „Tanagra“, nemokumo administratoriui Ž. B., kreditoriams Vokietijos įmonei PREXAparts GmbH & co.KG, VSDFV Vilniaus skyriui, VMI, trečiajam asmeniui, nepareiškiančiam savarankiškų reikalavimų, Turto arešto aktų registrui, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
Įsiteisėjusios nutarties kopijas išsiųsti Juridinių asmenų registro tvarkytojui, antstoliams, kuriems yra pateikti vykdomieji dokumentai dėl išieškojimo iš atsakovės ar dėl jos turto arešto, Garantinio fondo administratoriui Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
Įpareigoti bankrutuojančios uždarosios akcinės bendrovės „Tanagra“ nemokumo administratorių, gavus duomenų apie kituose teismuose nagrinėjamas bylas, kuriose šiam juridiniam asmeniui pareikšti turtiniai reikalavimai arba kuriose turtinius reikalavimus yra pareiškęs pats juridinis asmuo, taip pat apie ikiteisminius tyrimus ar baudžiamąsias bylas, kuriose pareikšti juridinio asmens kreditorių civiliniai ieškiniai ar areštuotas juridinio asmens turtas, nedelsiant apie tai informuoti teismą raštu.
Nutarties dalį dėl ilgalaikio turto, prie trumpalaikio turto priskiriamo nekilnojamojo turto ar turtinių teisių arešto vykdyti skubiai.
Nutarties dalis dėl nemokumo administratoriaus paskyrimo ir bazinio atlygio už bankroto proceso administravimą neskundžiama, likusi nutarties dalis per 7 dienas nuo jos patvirtintos kopijos įteikimo dienos atskiruoju skundu gali būti skundžiama Lietuvos apeliaciniam teismui, atskirąjį skundą paduodant per Vilniaus apygardos teismą.
Teisėja Laima Ribokaitė