Civilinė byla Nr. B2-51-896/2021

Teisminio proceso Nr. 2-56-3-00046-2016-5 Procesinio sprendimo kategorijos: 3.4.4.7; 3.4.3.4; 3.4.3.5.1

 

 (S)

img1 

 

KAUNO APYGARDOS TEISMAS

 

N U T A R T I S

 

2021 m. spalio 28 d.

Kaunas

 

Kauno apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjas Tomas Romeika rašytinio proceso tvarka išnagrinėjęs pareiškėjo restruktūrizuojamos uždarosios akcinės bendrovės „Leskava“ kreditoriaus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Kauno skyriaus prašymą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos iškėlimo uždarajai akcinei bendrovei „Leskava“,

 

n u s t a t ė :

 

pareiškėjas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (toliau – VSDFV) Kauno skyrius pateikė teismui prašymą nutraukti restruktūrizuojamos uždarosios akcinės bendrovės (toliau – RUAB) „Leskava“ restruktūrizavimo bylą ir iškelti bankroto bylą. Prašyme nurodoma, kad remiantis Valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo fondų lėšų finansinių ataskaitų F4 2021 m. rugpjūčio 9 d. duomenimis, UAB „Leskava“ einamųjų mokėjimų įsiskolinimas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui po restruktūrizavimo bylos iškėlimo sudaro 23 021,21 Eur, iš jų: 23 007,01 Eur įmokų ir 14,20 Eur delspinigių. Įsiskolinimas susidarė už laikotarpį nuo 2020 m. liepos mėn. iki 2021 m. liepos mėn. Už 2020 m. liepos mėn. įsiskolinimas sudaro – 501,47 Eur, 2020 m. rugpjūčio mėn. – 3 019,98 Eur, 2020 m. rugsėjo mėn. – 1 736,39 Eur, 2020 m. spalio mėn. – 1 863,11 Eur, 2020 m. lapkričio mėn. įsiskolinimas sudaro – 1 736,49 Eur, 2020 m. gruodžio mėn. – 1 771,50 Eur, 2021 m. sausio mėn. – 1 808,66 Eur, 2021 m. vasario mėn. – 2 086,81 Eur, 2021 m. kovo mėn. – 2 161,22 Eur, 2021 m. balandžio mėn. – 2 166,03 Eur, 2021 m. gegužės mėn. – 2 078,34 Eur, 2021 m. birželio mėn.– 2 013,74 Eur, 2021 m. liepos mėn. – 63,27 Eur. Įmonės SAM pranešimai apie apskaičiuotas socialinio draudimo įmokas už 2021 liepos mėn. ir 2-SD pranešimas už 2021 rugpjūčio mėn., remiantis Lietuvos Respublikos Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi, neįrašyti į Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registrą, kadangi draudėjas veiklos nevykdo. Laikoma, kad draudėjas veiklos nevykdo, kai įmokų nesumoka 3 mėnesius iš eilės ir ilgiau. 2021 m. rugpjūčio 17 d. įmonei pateiktas reikalavimas pateikti veiklą įrodančius dokumentus. UAB „Leskava“ sistemingai vėluoja mokėti einamuosius mokėjimus ir susidaręs įsiskolinimas yra ilgalaikio pobūdžio. Įmonei nemokant einamųjų įmokų VSDFV Kauno skyrius 2020 m. spalio 23 d. raštu Nr. (8.3)DV_S-51496 informavo UAB „Leskava“ apie netinkamą įmokų mokėjimą ir reikalavo sumokėti įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. 2020 m. lapkričio 3 d. gautas įmonės vadovo V. D. prašymas Nr. 20201029 „Dėl restruktūrizavimo bylos neiniciavimo, restruktūrizavimo plano pratęsimo“, kuriuo prašė pratęsti restruktūrizavimo plano įgyvendinimo terminą vieneriems metams, susidariusį einamųjų įmokų įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui išdėstyti dalimis, nurodė įsiskolinimo dengimui mokėsiantis ne mažesnę nei 2 000 Eur sumą per mėnesį. VSDFV Kauno skyrius 2020 m. lapkričio 13 d. raštu Nr. (8.3) DV_S-55398 pateikė atsakymą, kad neprieštarautų restruktūrizavimo plano tikslinimui ir plano įgyvendinimo pratęsimui vieneriems metams, patikslintame plane patvirtinant VSDFV Kauno skyriaus kreditorinį reikalavimą UAB „Leskava“ susidariusių einamųjų įmokų įsiskolinimo 19 740,76 Eur sumai, bei numatant, kad VSDFV Kauno skyriaus kreditorinis reikalavimas bus dengiamas prašyme pateiktomis sąlygomis, t. y. kiekvieną mėnesį Fondo biudžetui sumokant 2 000 Eur. 2021 m. sausio 19 d. vykusiame UAB „Leskava“ kreditorių susirinkime buvo nuspręsta įpareigoti įmonės vadovą iki 2021 m. balandžio 15 d. pateikti kreditorių susirinkimui svarstyti patikslintą restruktūrizavimo plano projektą. Įmonei ir toliau vėluojant mokėti einamąsias įmokas VSDFV Kauno skyrius 2021 m. vasario 22 d. raštu Nr. (8.3)DV_S-7621 informavo UAB „Leskava“ apie netinkamą įmokų mokėjimą ir pareikalavo pateikti paaiškinimą dėl susidariusio įsiskolinimo, bei įmonės veiklą įrodančius finansinės apskaitos dokumentus. Iki 2021 m. sausio 19 d. kreditorių susirinkime numatyto 2021 m. balandžio 15 d. termino patikslintas UAB „Leskava“ restruktūrizavimo plano projektas kreditoriams pateiktas nebuvo. 2021 m. birželio 23 d. gautas įmonės vadovo raštas, kuriame paaiškinta, kad UAB „Leskava“ restruktūrizavimo plano patikslinimas artimiausiu laiku bus pateiktas kreditoriams. VSDFV Kauno skyrius patikslinto restruktūrizavimo plano nėra gavęs iki šiol. VSDFV Kauno skyrius 2021 m. liepos 30 d. raštu Nr. (8.3E)DV_S-39912 informavo UAB „Leskava“ apie netinkamą įmokų mokėjimą ir pareikalavo per 10 darbo dienų sumokėti įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, tačiau įsiskolinimas padengtas nebuvo. VSDFV Kauno skyriaus nuomone, tolimesnis restruktūrizavimo plano tęsimas tik blogintų tiek įmonės, tiek kreditorių padėtį ir pažeistų teisėtus interesus. 2021 m. birželio 14 d. vykusiam kreditorių susirinkimui nemokumo administratorius A. G. parengė veiklos ataskaitą Nr. 6 (2020 m. rugsėjo 27 d. – 2021 m. gegužės 27 d. laikotarpis), kurioje pateiktos administratoriaus išvados, kad UAB „Leskava“ finansinė būklė yra labai sudėtinga, įmonė laiku nemoka privalomųjų įmokų, taip pat nėra mokama administratoriui už darbą. Įmonės pardavimo pajamų apimtys neleidžia tikėtis galimo atsiskaitymo su kreditoriais ir be papildomų finansinių investicijų arba labai ženklių kreditorių nuolaidų, sėkmingas restruktūrizavimo procesas nėra įmanomas. Restruktūrizavimo planas nėra vykdomas, tad būtina spręsti klausimą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo.

2021 m. rugsėjo 20 d. kreditorius UAB „Medicinos bankas“ (toliau – ir Bankas) pateikė atsiliepimą į VSDFV Kauno skyriaus pareiškimą dėl RUAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos iškėlimo, kuriame prašo VSDFV Kauno skyriaus prašymą patenkinti ir restruktūrizuojamai UAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylą nutraukti bei iškelti bankroto bylą. Bankas pažymėjo, kad šiuo atveju yra netgi du teisiniai pagrindai restruktūrizavimo bylos nutraukimui ir bankroto bylos iškėlimui, kadangi: 1) ilgiau kaip 4 mėnesius netinkamai vykdomas patvirtintas skolininko restruktūrizavimo planas ir 2) ilgiau kaip 4 mėnesius skolininkas nemoka mokesčių. RUAB „Leskava“ Bankui nemoka nuo 2020 m. rugsėjo 30 d., t. y. ilgiau kaip 11 (vienuolika) mėnesių, ir bendra skola bankui 2021 m. rugpjūčio 31 d. sudarė 17 854,54 Eur. Patvirtintas skolininko restruktūrizavimo planas tinkamai nevykdomas ir Banko atžvilgiu. Bankui pagal planą kas ketvirtį turi būti mokama po 8 400 Eur skolai dengti ir palūkanoms mokėti (plano 26, 27, 35, 36 psl.). Bankas pažymi, kad skolininkas vėluoja mokėti įmokas skolai bankui dengti nuo 2020 m. III ketv. (nuo 2020 m. rugsėjo 30 d.). Paskutinė įmoka 591,49 Eur iš skolininko gauta 2021 m. gegužės 3 d., tačiau ji buvo panaudota daliniam įmokos už 2020 m. III ketv. dengimui (liko nesumokėta už 2020 m. III ketv. 7 272,98 Eur įmokos dalis). Iš viso pradelsta skola bankui pagal planą sudaro 16 144,31 Eur (pradelsta 7 272,98 Eur įmoka skolai dengti už 2020 m. III ketv. ir pradelsta 8 871,33 Eur įmoka už 2020 m. IV ketv.). Skolininkas taip pat yra nesumokėjęs įmokų priskaičiuotoms palūkanoms dengti. Palūkanų bankui nemoka nuo 2021 m. gegužės 5 d. ir bendra priskaičiuotų, laiku nesumokėtų palūkanų suma 2021 m. rugpjūčio 31 dienai sudaro 1 710,23 Eur. Bendra pradelstų pagal planą mokėjimų bankui suma sudaro 17 854,54 Eur. Skolininkas jau ilgą laiką (net vienerius metus) nemoka ne tik einamųjų mokėjimų pareiškėjai Sodrai, tačiau ir nevykdo mokėjimų kreditoriui Bankui, t. y. nevykdo patvirtinto skolininko restruktūrizavimo plano, todėl vadovaujantis tiek JANĮ, tiek Įmonių restruktūrizavimo įstatymo (toliau – ĮRĮ) nuostatomis skolininko restruktūrizavimo byla nutrauktina ir keltina bankroto byla skolininkui. Skolininko 2021 m. birželio 14 d. kreditorių susirinkimas nepritarė skolininko administratoriaus siūlymui dėl skolininko restruktūrizavimo bylos nutraukimo (antrasis darbotvarkės klausimas). Nors tuo metu, bankas balsavo prieš šį administratoriaus siūlymą, tačiau šiuo metu, įvertinęs visas aukščiau išdėstytas aplinkybes, Bankas mano, kad skolininko restruktūrizavimo planas nėra ir nebus įvykdytas, skolininkas yra nemokus, todėl jam keltina bankroto byla nutraukiant restruktūrizavimo bylą.

2021 m. rugsėjo 20 d. nemokumo administratorius A. G. pateikė atsiliepimą į VSDFV Kauno skyriaus pareiškimą dėl UAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos iškėlimo, kuriame prašo VSDFV Kauno skyriaus prašymą patenkinti ir restruktūrizuojamai UAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylą nutraukti bei iškelti bankroto bylą. Nurodė, kad nors kreditorių susirinkimas ir pritarė restruktūrizavimo plano įgyvendinimo termino pratęsimui, tačiau UAB „Leskava“ finansinė situacija buvo bloga. Iš teismui pateiktų duomenų apie RUAB „Leskava“ finansinę padėtį matyti, jog įsipareigojimai sudaro net 450 136,00 Eur, o turtas sudaro tik 365 956,00 Eur. Vertinant realią UAB „Leskava“ finansinę būklę, būtina iš bendros turto masės (365 956 Eur) išimti abejotinos vertės turtą (61 479,04 Eur), t. y. 30 000 Eur vertės finansinį turtą – akcijas, 7 000 Ingo Brotzman Mashinen und Anlagen GmbH debitorinę skolą, 24 479,04 Fome4life debitorinę skolą. Tokiu būdu reali UAB „Leskava“ turto masė yra 304 476 Eur, o tai net 150 000 Eur mažiau nei visų reikalavimų suma. Ataskaitinio laikotarpio pajamos sudarė tik 215 292 Eur ir dėl to patirta 30 081 Eur nuostolių. Taigi, UAB „Leskava“ turto ir įsipareigojimų disproporcija tik didėja ir vietoje mokumo atkūrimo ir finansinių sunkumų suvaldymo, įmonės skolos viršija turto vertę net 150 000 Eur, įmonė dirba nuostolingai, todėl restruktūrizavimo procesas turi būti nutrauktas. Egzistuoja keli savarankiški teisiniai pagrindai nutraukti UAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylą, nes ilgiau kaip 4 mėnesiai netinkamai vykdomas teismo patvirtintas restruktūrizavimo planas ir ilgiau kaip 4 mėnesius UAB „Leskava“ nemoka privalomųjų mokėjimų ir mokesčių. UAB „Leskava“ neturi net teorinių galimybių įgyvendinti teismo patvirtintą restruktūrizavimo planą, įmonės einamosios skolos didėja, pardavimų apimtys mažėja ir iš veiklos UAB „Leskava“ patiria tik nuostolius, todėl įmonė yra nemoki ir jai keltina bankroto byla.   

2021 m. spalio 12 d. RUAB „Leskava“ pateikė atsiliepimą į VSDFV Kauno skyriaus prašymą, kuriame prašo VSDFV Kauno skyriaus prašymą dėl RUAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylos nutraukimo tenkinti pilnai. Atsiliepime nurodė, kad 2019–2020 metais ženkliai išaugo UAB „Leskava“ gamybos kaštai, t. y. padidėjo bendrovės pardavimo savikaina ir veiklos sąnaudos. 2020 m. ženkliai sumažėjo RUAB „Leskava“ pardavimo pajamos, nes pagrindiniai klientai nutraukė su atsakove komercinius sandorius. Tinkamam restruktūrizavimo plano įgyvendinimui turėjo įtakos ir dėl pandemijos paskelbtas karantinas ir suvaržymai. Nors RUAB „Leskava“ dėjo maksimalias pastangas įveikti bendrovės finansinius sunkumus, išsaugoti jos gyvybingumą, išvengti bankroto ir tinkamai įvykdyti teismo patvirtintą restruktūrizavimo planą, tačiau dėl nurodytų aplinkybių RUAB „Leskava“ nepavyko įvykdyti restruktūrizavimo plano, t. y. bendrovė nepasiekė planuotų įmonės ūkinės-finansinės veiklos rezultatų, kurie leistų sugeneruoti pajamas iš bendrovės veiklos ir atsiskaityti su kreditoriais per nustatytus terminus, atkurti įmonės mokumą.

Dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo

 

Nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymas (toliau – JANĮ) ir Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymas (toliau – ĮBĮ) bei ĮRĮ su visais pakeitimais (JANĮ 153 straipsnis) neteko galios. JANĮ 155 straipsnyje, reglamentuojančiame pereinamąsias nuostatas dėl nemokumo procesų, nustatyta, kad iki 2019 m. gruodžio 31 d. pradėtiems juridinių asmenų nemokumo procesams JANĮ nuostatos taikomos toms asmenų teisėms ir pareigoms, kurios atsiranda arba yra įgyvendinamos jam įsigaliojus, taip pat toms nemokumo procedūroms, kurios pradedamos šiam įstatymui įsigaliojus, išskyrus šio įstatymo nuostatas, reguliuojančias: 1) atlygį nemokumo administratoriui; 2) kreditorių reikalavimų tenkinimo eilę ir tvarką; 3) reikalavimus restruktūrizavimo plano turiniui ir įgyvendinimo trukmei; 4) kreditorių balsavimą dėl restruktūrizavimo plano; 5) nemokumo administratoriaus skyrimą bankroto byloje. Šioms nurodytoms išimtims taikomas ĮBĮ arba ĮRĮ (JANĮ 155 straipsnio 2 dalis).

Nagrinėjamu atveju, nors atsakovei restruktūrizavimo byla iškelta 2016 m. birželio 3 d., t. y. iki JANĮ įsigaliojimo, tačiau restruktūrizavimo bylos nutraukimo procedūra nepatenka į JANĮ 155 straipsnio 1 dalyje nustatytą išimčių sąrašą, kuomet būtų toliau taikomas ĮRĮ, todėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo klausimas spręstinas taikant JANĮ nustatytus restruktūrizavimo bylos nutraukimo pagrindus.

JANĮ 114 straipsnio 1 dalyje nurodyta, kad teismas nutraukia restruktūrizavimo bylą, jeigu yra nors vienas iš pagrindų: 1) nustatytais terminais nepateikiamas restruktūrizavimo planas; 2) teismas nepatvirtina restruktūrizavimo plano; 3) nevykdomas arba netinkamai vykdomas restruktūrizavimo planas; 4) juridinis asmuo nemoka visų ar dalies mokesčių; 5) nepateikiama galutinė restruktūrizavimo ataskaita. Teismas nutraukia restruktūrizavimo bylą šio straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodytais pagrindais, jeigu šiuose punktuose nurodytos aplinkybės tęsiasi ne trumpiau kaip 3 mėnesius (JANĮ 114 straipsnio 2 dalis).

Teismas, įvertinęs bylos duomenis, konstatuoja, kad nagrinėjamuoju atveju yra du teisiniai pagrindai restruktūrizavimo bylos nutraukimui, kadangi: 1) ilgiau kaip 3 mėnesius netinkamai vykdomas patvirtintas skolininko restruktūrizavimo planas ir 2) ilgiau kaip 3 mėnesius skolininkas nemoka mokesčių. 

Kreditorius VSDFV Kauno skyrius pateikė duomenis, patvirtinančius, kad UAB „Leskava“ einamųjų mokėjimų įsiskolinimas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui po restruktūrizavimo bylos iškėlimo sudaro 23 021,21 Eur, iš jų: 23 007,01 Eur įmokų ir 14,20 Eur delspinigių. Įsiskolinimas susidarė už laikotarpį nuo 2020 m. liepos mėn. iki 2021 m. liepos mėn. Už 2020 m. liepos mėn. įsiskolinimas sudaro – 501,47 Eur, 2020 m. rugpjūčio mėn. – 3 019,98 Eur, 2020 m. rugsėjo mėn. – 1 736,39 Eur, 2020 m. spalio mėn. – 1 863,11 Eur, 2020 m. lapkričio mėn. įsiskolinimas sudaro – 1 736,49 Eur, 2020 m. gruodžio mėn. – 1 771,50 Eur, 2021 m. sausio mėn. – 1 808,66 Eur, 2021 m. vasario mėn. – 2 086,81 Eur, 2021 m. kovo mėn. – 2 161,22 Eur, 2021 m. balandžio mėn. – 2 166,03 Eur, 2021 m. gegužės mėn. – 2 078,34 Eur, 2021 m. birželio mėn.– 2 013,74 Eur, 2021 m. liepos mėn. – 63,27 Eur. Kreditorius UAB „Medicinos bankas“ nurodė, kad skolininkas vėluoja mokėti įmokas skolai bankui dengti nuo 2020 m. III ketv. (nuo 2020 m. rugsėjo 30 d.). Paskutinė įmoka 591,49 Eur iš skolininko gauta 2021 m. gegužės 3 d., tačiau ji buvo panaudota daliniam įmokos už 2020 m. III ketv. dengimui (liko nesumokėta už 2020 m. III ketv. 7 272,98 Eur įmokos dalis). Iš viso pradelsta skola bankui pagal planą sudaro 16 144,31 Eur (pradelsta 7 272,98 Eur įmoka skolai dengti už 2020 m. III ketv. ir pradelsta 8 871,33 Eur įmoka už 2020 m. IV ketv.). RUAB „Leskava“ taip pat yra nesumokėjusi įmokų priskaičiuotoms palūkanoms dengti. Palūkanų bankui nemoka nuo 2021 m. gegužės 5 d. ir bendra priskaičiuotų, laiku nesumokėtų palūkanų suma 2021 m. rugpjūčio 31 dienai sudaro 1 710,23 Eur. Bendra pradelstų pagal planą mokėjimų bankui suma sudaro 17 854,54 Eur. RUAB „Leskava“ atsiliepime į VSDFV Kauno skyriaus prašymą prašo kreditoriaus VSDFV Kauno skyriaus prašymą dėl RUAB „Leskava“ restruktūrizavimo bylos nutraukimo tenkinti pilnai, pripažįsta, kad įmonė nepajėgi vykdyti restruktūrizavimo plano.

Nustačius, kad atsakovė neturi objektyvių galimybių atkurti sėkmingą įmonės veiklą restruktūrizavimo proceso metu, nevykdo mokestinių prievolių, nevykdo patvirtinto restruktūrizavimo plano, todėl atsakovės UAB „Leskava“ restruktūrizavimo byla nutrauktina (JANĮ 114 straipsnio 1 dalies 3, 4 punktai).

Dėl bankroto bylos iškėlimo

Remiantis JANĮ 114 straipsnio 3 dalimi teismas nutraukia restruktūrizavimo bylą ir ta pačia nutartimi iškelia bankroto bylą, jeigu padaro pagrįstą išvadą, kad juridinis asmuo yra nemokus ir yra bent vienas JANĮ 114 straipsnio 1 dalyje nustatytų pagrindų. JANĮ 2 straipsnio 7 dalis numato, kad juridinio asmens nemokumas – juridinio asmens būsena, kai juridinis asmuo laiku negali vykdyti turtinių prievolių arba juridinio asmens įsipareigojimai viršija jo turto vertę. Nagrinėjamu atveju konstatuota, kad atsakovė netinkamai vykdo restruktūrizavimo planą, ilgiau kaip tris mėnesius nemoka einamųjų įmokų, mokesčių, todėl atsakovei restruktūrizavimo byla nutrauktina ir, vadovaudamasis JANĮ 114 straipsnio 3 dalimi, ta pačia nutartimi atsakovei keltina nemokumo (bankroto) bylą.

 

Kasacinio teismo praktikoje pažymima, kad juridinio asmens nemokumas sietinas ir su kitais rimtais finansiniais sunkumais, kuriuos atspindi tokie požymiai: 1) juridinis asmuo nebevykdo įstatuose apibrėžtos veiklos arba vykdoma veikla ilguoju periodu kuria tik nuostolius ir nėra perspektyvų atkurti įprastos veiklos vykdymą ir stabilizuoti padėtį; 2) juridinis asmuo sistemiškai nevykdo savo įsipareigojimų kreditoriams; 3) juridinis asmuo neturi turto, kuris būtų pakankamas kreditorių finansiniams reikalavimams patenkinti (Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2019 m. gegužės 20 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-105-684/2019). Klausimas dėl bankroto bylos įmonei (ne)iškėlimo turi būti sprendžiamas ne formaliai, o atsižvelgiant į konkrečioje byloje nustatytas aplinkybes (Lietuvos apeliacinio teismo 2018 m. lapkričio 2 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e2-1441-823/2018).

Pagal 2021 m. rugpjūčio 20 d. balansą nustatyta, jog įmonės turtą sudaro 365 956,00 Eur, iš kurio ilgalaikis materialus turtas – 165 129,00 Eur, trumpalaikis – 167 122,00 Eur, iš jo per vienerius metus gautinos sumos – 58 112,00 Eur. Mokėtinos sumos ir įsipareigojimai – 450 136 Eur, iš jų 399 004,31 Eur pradelsti (2021 m. spalio 25 d. DOK-24774 priedas). 2021 m. rugpjūčio 20 d. pelno (nuostolių) ataskaita patvirtina, kad atsakovės veikla nuostolingas, patirta 30 081,00 Eur nuostolių.

Nagrinėjamuoju atveju nustatyta, kad atsakovės skolos auga, atsakovė iš esmės nebevykdė restruktūrizavimo plane numatytų atsiskaitymų su kreditoriais, nemokėjo einamųjų mokesčių, o tai leidžia teigti, kad atsakovė faktiškai yra nemoki, nes negali įvykdyti turimų turtinių prievolių. Iš atsakovės pateiktų duomenų nustatyta, kad jos pradelsti turtiniai įsipareigojimai (399 004,31 Eur) viršija jos turto vertę (365 956,00 Eur). Nors atsakovė vykdo ūkinę veiklą, jos situacija jau ne vienerius metus yra sudėtinga, o jos generuojama veikla bei gaunamos pajamos neleidžia jai vykdyti įsipareigojimų kreditoriams bei mokėti einamųjų mokesčių, t. y. ji neturi realių galimybių ir priemonių atstatyti ir užtikrinti mokumą.

Teismas, įvertinęs byloje surinktus duomenis, sprendžia, jog tokia UAB „Leskava“ būsena atitinka JANĮ 2 straipsnio 7 dalyje reglamentuotą įmonės nemokumo sąvoką. Bylos medžiaga patvirtina, kad atsakovė negali įvykdyti savo įsipareigojimų kreditorei, dėl ko pripažintina, kad atsakovė yra nemoki, nepajėgi atsiskaityti su kreditore, kas sudaro pagrindą iškelti atsakovei bankroto bylą (JANĮ 21 straipsnio 2 dalis, 2 straipsnio 7 dalis).

Nutartimi, kuria iškeliama bankroto bylą, vadovaujantis Nemokumo administratorių atrankos taisyklėmis bei naudojantis atrankos programa (JANĮ 34 straipsnio 3 dalis), kartu paskiriamas ir nemokumo administratorius (JANĮ 34 straipsnio 7 dalis).

Iš nemokumo administratorių atrankos kompiuterinės programos duomenų nustatyta, jog šios įmonės administratoriumi atrinkta UAB „Verslo valdymo ir restruktūrizavimo centras“ (sąrašo Nr. N-JA0037). Duomenų, kad šio administratoriaus kandidatūra prieštarautų imperatyvioms JANĮ 37 straipsnio normoms, teismas neturi, todėl atrinkta kandidatūra skirtina administruoti UAB „Leskava“ (JANĮ 34 straipsnio 2 dalis). Teismo nutartis paskirti nemokumo administratorių neskundžiama (JANĮ 40 straipsnio 2 dalis).

Vadovaujantis JANĮ 26 straipsnio 3 dalies 1 punktu, jeigu teismas kelia bankroto bylą, teismo nutartyje papildomai nurodoma bazinio atlygio už bankroto proceso administravimą nemokumo administratoriui suma. JANĮ 77 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad bazinis atlygis už bankroto proceso administravimą yra atlygio nemokumo administratoriui dalis už visą bankroto proceso administravimo laikotarpį ir jo sumą nustato teismas, vadovaudamasis Vyriausybės patvirtintais atlygio už bankroto proceso administravimą dydžiais. Paaiškėjus naujoms aplinkybėms teismas motyvuotu nemokumo administratoriaus arba kreditorių susirinkimo prašymu turi teisę pakeisti nustatytą bazinio atlygio už bankroto proceso administravimą sumą (JANĮ 77 straipsnio 3 dalis). Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 924 „Dėl Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo įgyvendinimo“ nustatyta, kad bazinio atlygio dydis negali būti mažesnis už 5 MMA ir didesnis už 50 M. A. į bankroto iškėlimo dienai turimus duomenis apie įmonę, nemokumo administratoriui nustatytinas 8 138,68 Eur (5 MMA) bazinis atlygis (http://www.avnt.lt/veiklos-sritys/nemokumas-2/bazinio-atlygio-skaiciuokle), kuris gali būti keičiamas JANĮ 77 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka.

Iškėlus bankroto bylą, iki šios nutarties įsiteisėjimo dienos areštuotinas įmonės ilgalaikis turtas, prie trumpalaikio turto priskiriamas nekilnojamasis turtas ar turtinės teisės (JANĮ 26 straipsnio 3 dalies 3 punktas).

Įmonės valdymo organams nustatytinas 10 dienų terminas nuo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos perduoti nemokumo administratoriui įmonės valdomą ir naudojamą turtą pagal nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos duomenis, visus įmonės dokumentus, buhalterinės apskaitos registrus ir kitą įmonės informaciją, susijusią su jos veikla (JANĮ 26 straipsnio 3 dalies 2 punktas, 57 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktai). Išaiškintina, kad valdymo organams, nustatytu terminu neperdavus nemokumo administratoriui nurodyto turto ir (ar) informacijos, teismas gali jiems skirti iki vienos MMA dydžio baudą už kiekvieną pareigos nevykdymo dieną (JANĮ 57 straipsnio 3 dalis).

Pagal JANĮ 41 straipsnio 1 dalies nuostatas, kreditoriai savo reikalavimus ir jų pagrindimo dokumentus per 30 dienų nuo teismo nutarties iškelti nemokumo bylą paskelbimo priežiūros institucijos interneto svetainėje dienos pateikia paskirtam nemokumo administratoriui, taip pat nurodo, kaip yra užtikrintas šių reikalavimų įvykdymas. Kreditorių reikalavimai tvirtinami teismo vadovaujantis JANĮ 41-42 straipsniais.

Vadovaujantis JANĮ 3 straipsnio 4 punktu, paskirtas nemokumo administratorius įpareigotinas apie įsiteisėjusią teismo nutartį informuoti JANĮ 27 straipsnio 2 dalies 2-5 punktuose nurodytus subjektus.

 

Vadovaudamasis Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 114 straipsnio 1 dalies 3, 4 punktais, 3 dalimi, Civilinio proceso kodekso 290-291 straipsniais, teismas

 

n u t a r i a :

 

nutraukti uždarosios akcinės bendrovės „Leskava“ (juridinio asmens kodas 300826449, buveinės adresas: Bartaičių g. 19, Gudienos k., Kaišiadorių r. sav.) restruktūrizavimo bylą.

Iškelti uždarajai akcinei bendrovei „Leskava“ (juridinio asmens kodas 300826449, buveinės adresas: Bartaičių g. 19, Gudienos k., Kaišiadorių r. sav.) bankroto bylą.

Įmonės nemokumo administratoriumi paskirti uždarąją akcinę bendrovę „Verslo valdymo ir restruktūrizavimo centras“ (juridinio asmens kodas 135569749, adresas Kaunas, Savanorių pr. 262-105, sąrašo Nr. N-JA0037, verslo.vrc@gmail.com).

Nustatyti paskirtam nemokumo administratoriui 8 138,68 Eur bazinio atlygio sumą už bankroto proceso administravimą.

Iki šios nutarties įsiteisėjimo dienos areštuoti uždarosios akcinės bendrovės „Leskava“ (juridinio asmens kodas 300826449, buveinės adresas: Bartaičių g. 19, Gudienos k., Kaišiadorių r. sav.) ilgalaikį turtą, prie trumpalaikio turto priskiriamą nekilnojamąjį turtą ar turtines teises. Šioje dalyje nutartį vykdyti skubiai. Turto areštas galioja iki šios nutarties įsiteisėjimo dienos.

Nustatyti 10 dienų nuo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos terminą, per kurį netekę įgaliojimų bankrutuojančios įmonės valdymo organai privalo perduoti paskirtam nemokumo administratoriui juridinio asmens valdomą ir naudojamą turtą pagal nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos duomenis; visus juridinio asmens dokumentus, buhalterinės apskaitos registrus ir kitą juridinio asmens informaciją, susijusią su jo veikla (toliau – juridinio asmens informacija).

Išaiškinti, kad valdymo organams, nustatytu terminu neperdavus nemokumo administratoriui nurodyto turto ir (ar) informacijos, teismas gali skirti jiems iki vieno MMA dydžio baudą už kiekvieną pareigos nevykdymo dieną.

Kreditoriai per 30 (trisdešimties) dienų terminą nuo teismo nutarties iškelti nemokumo bylą paskelbimo Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Finansų ministerijos interneto svetainėje dienos gali pateikti paskirtam nemokumo administratoriui savo reikalavimus ir jų pagrindimo dokumentus, kartu nurodant, kaip yra užtikrintas šių reikalavimų įvykdymas.

Pavesti nemokumo administratoriui atlikti Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 59 straipsnyje nustatytus veiksmus. Jam taip pat pavesti sušaukti pirmąjį kreditorių susirinkimą Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 60 straipsnio 1 dalyje nustatytu terminu.

Nutarties kopiją išsiųsti Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Kauno skyriui, uždarajai akcinei bendrovei „Leskava“, uždarajai akcinei bendrovei „Medicinos bankas“, paskirtam nemokumo administratoriui, Turto areštų aktų registrui, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

Įsiteisėjusios nutarties kopiją išsiųsti Juridinių asmenų registrui, antstoliui D. J., Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Garantinio fondo administratoriui Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Kauno skyriui ir Turto arešto aktų registrui.

Įpareigoti nemokumo administratorių apie įsiteisėjusią teismo nutartį dėl nemokumo bylos iškėlimo nedelsiant informuoti JANĮ 27 straipsnio 2 dalies 2–5 punktuose nurodytus subjektus.

Nutartis, išskyrus jos dalį dėl nemokumo administratoriaus kandidatūros skyrimo, per septynias dienas nuo jos įteikimo dienos gali būti skundžiama atskiruoju skundu Lietuvos apeliaciniam teismui per Kauno apygardos teismą.

 

Teisėjas                                        Tomas Romeika